Kdo stojí za ReDiKid

Jsme multidisciplinární tým odborníků ze tří prestižních univerzit. Univerzity Palackého v Olomouci, Masarykovy univerzity a Univerzity Hradec Králové.

Hlavní řešitelka projektu

prof. Mgr. Jana Pelclová, Ph.D.

je hlavní řešitelkou projektu ReDiKid. Má bohaté zkušenosti s vedením národních i mezinárodních výzkumných projektů. Dlouhodobě se věnuje studiu pohybového chování a zdravého životního stylu a usiluje o to, aby výsledky její práce našly uplatnění v praxi, zejména v oblasti veřejného zdraví a vzdělávání. 

Vedoucí výzkumného záměru 1

Mgr. Jaroslava Suchá, Ph.D.

se zaměřuje na dospívající, jejich osobnostní charakteristiky a rizikové chování online. Spoluvytváří diagnostické nástroje včetně softwaru DiagnostikaOnline.eu, který slouží k hodnocení rizikového digitálního chování. V projektu se podílí na výzkumu rizikového digitálního chování a rozvoji screeningu.

Vedoucí výzkumného záměru 2

doc. Mgr. Aleš Gába, Ph.D.

se věnuje výzkumu pohybového chování dětí a jeho vlivu na fyzické i duševní zdraví. Je autorem řady odborných studií, podílel se na národních i mezinárodních projektech a je garantem Národní zprávy o pohybové aktivitě dětí a mládeže. V projektu působí jako vedoucí výzkumného záměru 2, který zkoumá význam odolnosti v prevenci rizikového chování.

Vedoucí výzkumného záměru 3

doc. MUDr. Tomáš Větrovský, Ph.D.

se zabývá vlivem životního stylu na zdraví a vyvíjí personalizované mHealth intervence. Využívá metodologii Ecological Momentary Assessment v kombinaci se senzorovými daty z nositelné elektroniky (wearables) pro výzkum pohybového chování. V projektu odpovídá za návrh protokolu ambulantního sledování a pokročilou analýzu dat.

Garant sběru dat na školách

Mgr. Michal Vorlíček, Ph.D.

se věnuje výzkumu aktivní dopravy dětí. Spolupracuje se školami a obcemi v rámci podpory bezpečného a zdravého pohybu. Vytváří podklady pro rozhodování škol a měst. V projektu je garantem sběru dat na školách – odpovídá za metodiku měření, koordinaci terénního týmu, školení a podporu škol i komunikaci s partnery.

Garantka laboratorního sběru dat

doc. Mgr. Dagmar Sigmundová, Ph.D.

se dlouhodobě věnuje výzkumu pohybového chování rodičů a dětí. Publikovala více než 70 odborných studií a podílela se na řadě národních a mezinárodních projektů. Podílí se na mezinárodních studiích HBSC a SUNRISE. Svými aktivitami přispívá k zdravému životnímu stylu českých rodin. V projektu ReDiKid je garantkou laboratorního sběru dat.

Garant ambulantního sběru dat

Mgr. Jan Dygrýn, Ph.D.

se věnuje problematice 24hodinového pohybového chování a biologických rytmů v environmentálním kontextu. V projektu i pedagogické činnosti propojuje metodologii výzkumu s praxí a usiluje o dostupná data pro veřejné zdraví, školství i místní samosprávu. V projektu odpovídá za ambulantní sběr dat.

Metodik sběru dat

doc. Mgr. Roman Cuberek, Ph.D.

zkoumá faktory ovlivňující pohybovou aktivitu, tělesnou zdatnost a odolnost dětí. Následně vyvíjí nástroje pro jejich diagnostiku. Spolupracuje s Českou školní inspekcí na hodnocení tělesné zdatnosti žáků a v projektu ReDiKid se věnuje metodice, sběru dat a jejich vyhodnocení.

Kontaktní osoba pro školy

prof. Mgr. Josef Mitáš, Ph.D.

se zabývá výzkumem pohybové aktivity dospělých a dospívajících s důrazem na podmínky prostředí, které ovlivňují životní styl. Je součástí pracovní skupiny v síti HEPA Europe, kontaktní osoba za Českou republiku v dílčích projektech Světové zdravotnické organizace. V projektu působí jako jedna z kontaktních osob pro školy.

Kontaktní osoba pro školy

Mgr. Tomáš Vyhlídal, Ph.D.

se zaměřuje na pohybové chování dětí se zdravotním postižením nebo znevýhodněním. Zkoumá zejména pozdní následky léčby u dětských onkologických pacientů. Je členem odborných společností a mezinárodních pracovních skupin, publikuje v prestižních časopisech a v projektu ReDiKid působí jako kontaktní osoba pro školy.

Kontaktní osoba pro školy

Mgr. Tereza Juřicová

se v rámci doktorského studia zabývá výzkumem pohybové aktivity, sedavého chování a spánku u dospívajících. Výsledky sleduje v širším kontextu s ukazateli komplexního zdraví jako je kvalita života a wellbeing. V projektu ReDiKid se podílí na komunikaci se školami a sběru dat.

Člen terénního týmu

Mgr. Jakub Haas

je učitel a student doktorského studia. Ve své disertační práci zkoumá vztahy mezi pohybovým chováním, tělesnou zdatností a odolností dětí ve věku 9–11 let. Opírá se o zkušenosti učitele na základní škole i instruktora outdoorových aktivit. V projektu ReDiKid působí v terénním týmu.

Člen terénního týmu, kontaktní osoba

Mgr. Alžběta Váňová

vystudovala psychologii a věnuje se tématu sebepoškozování u dětí a dospívajících. Specializuje se na oblast digitálních závislostí a její prevenci. Náplní její práce v projektu ReDiKid je sběr dat na školách, komunikace s účastníky a zpracování a analýza výzkumných dat.